Geçtiğimiz gün AK Parti İl Başkanlığı tarafından düzenlenen tebrik merasimine katıldım. Alınan oy oranını başta il başkanı, ilçe başkanları ve seçilen vekiller başarı olarak nitelendirmiş.1 Kasım seçimlerine göre oy oranını yüzde 7 düşüren, 14 ilçenin 13’nü kaybeden bir teşkilat yöneticilerinde keyifler yerinde görünüyordu.600 bin seçmenin bulunduğu Van’da 160 bin oy almayı başarı sayıyorlardı. Devletin bu kadar yatırımına rağmen hala ortada bir başarısızlık olmasına rağmen biz büyük bir başarı elde ettik diyorlardı. O alanda canla başla çalışanlarda vardı. O alandan vekillik verilmediği için çokta tın diyerek gidip evinde oturanlar da vardı. O alanda yeni yönetime giremeyen, yeni yönetimin başarısız olmasını dileyenlerde elleri çatlarcasına alkışlıyordu. O alanda ilçesine vekillik verilmediği için bir gün dahi sahada görünmeyen çakma AK Partililerde de vardı. O alanda farklı bir mağlubiyete rağmen sırıtan ilçe başkanları da vardı.
Bölgeden HDP’ye uyarı
HDP 1 Kasım seçimlerine göre yüzde 3 ile 5 arasında bir oy kaybı yaşadı. Şırnak’ta yüzde 14,Hakkâri’de yüzde 8 diğer illerde ise 3 8 arasında oy kaybı yaşanan bölgede birkaç ilde vekil bile kaybetti.Hakkâri, Bitlis, Van, Şırnak bu illerin başında geliyor. Daha önce bir yazımda ifade etmiştim, kayyum atamaları, Demirtaş ve arkadaşlarının tutuklanması ve Suriye operasyonları olmasaydı beklide HDP bölgede yüzde 5 bile oy almazdı. Çünkü halk belediyeleri torpil ve rüşvet yuvasına çeviren HDP’li belediyelerden rahatsız olmuştu. Çünkü halk kendi kafasına göre özerklik ilan eden yönetime kin kusuyordu. Çünkü halk son zamanlar da bölgede yaşanan olaylardan dolayı HDP’li yöneticilerimden memnun değildi. Çünkü halk barış şarkılarıyla meclise gittikten sonra bir takıma açıklamalar yapan bazı vekillerin söylemlerinde rahatsız olmuştu ve halkın küçükte bir bölümü olsa HDP’ye bir uyarıda bulundu. İşte bir önceki seçime göre oylarının düşmesi bir uyarıdır, hem de kendinize çeki düzen verin uyarısıdır.