Van’da İpekyolu Caddesi Havaalanı Kavşağı’nda yer alan eski Devlet Su İşleri (DSİ) yerleşkesinde yapımı süren yeni valilik binası, kent için önemli bir kazanım olarak değerlendiriliyor. Mevcut Beşyol’daki valilik binasının 2011’de meydana gelen depremde hasar gördüğünü hatırlatan Van Valisi Ozan Balcı, binanın artık hizmete uygun olmadığını belirterek, mevcut alanın şehir meydanına dönüştürüleceğini açıkladı.
Vali Balcı, yeni valilik binasının modern ve son teknolojiyle donatılmış mekânlarda vatandaşlara daha kaliteli kamu hizmeti sunacağını vurguladı. Yeni binanın yatırım programına alınmasında İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'nın büyük katkısı olduğunu dile getiren Balcı, “Valilik binası demek, vatandaşlarımıza modern mekânlarda kamu hizmeti sunmak demektir. Projenin ilimize kazandırılmasında emeği geçen Bakanımız Ali Yerlikaya başta olmak üzere milletvekillerimize ve il başkanımıza teşekkür ediyorum. Bakanımız geçen yıl ilimizi ziyaret ettiğinde projeyi yatırım programına alacağını ifade etmişti ve bu yıl da programa dahil edildi” dedi. Yeni valilik binasının tamamlanmasının ardından Beşyol’daki mevcut alan, Van’ın şehir meydanı olarak vatandaşların kullanımına açılacak.