Van'da son günlerde görülen kuduz vakalarına karşı belediyeler tedbirlerini artırıyor. İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, Arıtoprak Mahallesi'nde bir köpekte kuduz vakasının doğrulanmasının ardından kapsamlı bir çalışma başlattı.
Pozitif vakanın tespit edilmesiyle birlikte İlçe Hayvan Sağlığı Komisyonu kararları doğrultusunda mahallede karantina uygulaması devreye alınırken, hayvan giriş ve çıkışları da geçici olarak durduruldu.
"KÖPEK ÖNCE TİLKİYE SALDIRDI"
Çalışmalar hakkında bilgi veren İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, kuduz vakasının nasıl ortaya çıktığını anlattı. Bor, "Arıtoprak Mahallesi'nde bir kuduz vakasıyla karşılaştık. Köpek önce bir tilkiye saldırıyor, yaklaşık iki gün sonra ise kuduz belirtileri göstermeye başlıyor. Kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından arkadaşlarımız müdahalede bulundu. Yapılan test sonucu pozitif çıktı. Bunun üzerine mahalle karantina bölgesi ilan edildi. Mahalleye hayvan giriş ve çıkışları yasaklandı. Ayrıca yurttaşlarımıza hastalık ve alınması gereken önlemler konusunda bilgilendirme yaptık." dedi.
VATANDAŞLAR EV EV BİLGİLENDİRİLDİ
Veterinerlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, karantina sürecinde mahallede yaşayan hayvan sahiplerini, mahalle imamını ve vatandaşları tek tek ziyaret ederek kuduz hastalığına karşı alınması gereken önlemler hakkında bilgilendirme yaptı. Ekipler, özellikle hayvanlarla temas edilmesi durumunda yapılması gerekenler konusunda uyarılarda bulundu.
ÇOCUKLAR İÇİN ÖNEMLİ UYARI
Şaban Bor, özellikle çocukların sahipsiz hayvanlarla temas etme riskine dikkat çekerek aileleri uyardı. Bor, "Çocuklar kedi ya da köpekleri sevmek isteyebilir. Bu sırada hayvanın ısırması veya tırmalaması gibi durumlar yaşanabilir. Böyle bir durumda temas eden bölgenin bol su ve sabunla yıkanmasının ardından vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerekiyor." ifadelerini kullandı.
7/24 SAHADA ÇALIŞMA SÜRÜYOR
İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü'nün hem kırsal hem de merkez mahallelerde çalışmalarını aralıksız sürdürdüğünü belirten Bor, kuduzla mücadele kapsamında saha ekiplerinin 7 gün 24 saat görev yaptığını söyledi. Yetkililer, vatandaşlardan karantina kurallarına uymalarını, sahipsiz veya şüpheli davranışlar sergileyen hayvanlarla temastan kaçınmalarını ve olası bir şüpheli durumda vakit kaybetmeden belediye ekiplerine veya ilgili kurumlara bilgi vermelerini istedi.